BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Click here for Myspace Layouts

Sunday 13 March 2011

Cantik Luar Harus Cantik Juga Di Dalam

Bercerita mengenai cantik, pasti pelbagai definisi atau terjemahan dapat ditafsirkan.Terpulang kpd persepsi masing2.Ada yg memberi pendapat, si dia krn alis matanya yg tebal, mata bundar dan sebagainya.Semua itu diterjemahkan hasil dr penilaian cantik luaran atau fizikal.Namun bagaimana dgn dalaman?Apakah org yg dinilai itu sama cantiknya luar dan dalam?Atau secara fizikal je yg cantik, tp dalamannya agak 'kureng'.Ops!!Bagaimana itu?

.....CANTIK ITU SUBJEKTIF!Lain org lain pandangannya.
Ada yg berbadan gemuk tp ttp comel.Berkulit gelap tetap manis.Bergelar OKU, tp tetap kelihatan menawan.Meraka sungguh positif dgn kekuranagan yg ada itu dan menggambarkan ia sebagai kelebihan pula.Nah! Itu harus diberi pujian krn mereka bersifat optimis!

Pasti kamu tahu dgn istilah, "Beauty with brain"...itu adalh pnting.Kecantikan yg ada lebih menyerlah dgn kebijaksanaan akal fikiran.Tak perlu belajar tinggi2.Cukuplah tahu menggunakan akal fikiran dgn bijak dan berhemah.Itu lbh 'cantik' dan menyerlah lg kelebihan empunya diri.Biarlah menjadi cantik di luar dan juga di dalam! Itu lbh seimbang.......
setakat ini saja coretan dr sy..bubye sume...=)
:::ajajafighting

0 comments: